mandag 29. juli 2013

Tips fra Linda og Hanne


Takk for sist kjære fantastiske skrivekursdeltakere. Her er litt info om skriveskoler og nettsteder for skrivende. 

trafo.no kan dere få gratis tilbakemelding fra profejonelle mentorer innen musikk, tekst, foto, film, tegneserie osv. Dette er et nettsted for de mellom 16 og 22, og eneste dere må gjøre er å melde der inn. Så kan dere sende inn tekst ol og få grundig tilbakemelding. Det er også mulighet for å søke prosjektstøtte der, og de legger ut workshops ol man kan delta på. Topp sted som jeg skulle ønske fantes da jeg var i starten. (ps! Om noen vil ha meg som mentor på tekster, er det bare å skrive det på søknaden) På trafo.no er det også mulig å sende inn generelle spørsmål angående hvordan kontakte forlag osv.)

Som noen av dere vet gikk Hanne på Danvik folkehøgskole i fjor. Der er det en tekstlinje som jeg jobbet ved før, hvor jeg vet at det er gode lærere. 

På Buskerud folkehøgskole er det også en skrivelinje, og ved Nansenskolen.

I tillegg finnes det helårs forfatterstudier ved Høgsolen i Bø. Der er forfatter Rune Christiansen hovedlærer, og mange gode forfattere gjestelærere. 

Ved skrivekunstakademiet i Bergen er det helårsstudium, samt sommerkurs. 

Og ved Universitetet i Tromsø finnes det et helårsstudium. 

Lykke til videre med skrivingen alle sammen!!

Varm sommerhilsen fra Hanne.
Linda hilser masse fra Berlin!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar